Happy holidays!

 Hallo allemaal! 

Ik ben deze keer weer lekker aan de slag gegaan met de Holiday Elf lijn van Elizabeth Craft Design. Wat een geweldig leuke collectie is dit.  Deze collectie bestaat uit 5 verschillende set stansen.  
Aankomende tijd ga je hier vast meer van zien op dit blog en op facebook. 


Deze keer heb ik een pop-up doosje gemaakt met de Dutch Doobadoo mal 470.713.057.
Deze mal tekende ik af op wit cardstock en knipte dit uit. Als designpapier koos ik Sweetest Christmas van Mintay. Zo schattige, zoetige papier lijn is dit. 
Ook deze onderdelen plakte ik op. 
In het doosje maakte ik 2 repen waar ik straks mijn poppetjes en andere dingen tegen aan kan plakken. Deze plakte ik aan de zijkanten van het doosje. 


Dat was het technische gedeelte! Dan nu het allerleukste vind ik dan hihi.
Het maken van de poppetjes en attributen. Ik stans alle onderdelen uit watercolour papier van Florence. Alle figuren breng ik op kleur met de Distress Ink.  
Allereerst heb ik Jack Frost gemaakt. Ik heb hierbij uit de Winter accessoires set de sjaal en gewei haarband gepakt. Dat gewei staat Jack toch super leuk? 
Om het meisje te maken kun je de stans hers gebruiken. Door andere kleuren te gebruiken maak je er een meisje van. Ook heb ik het meisje oorwarmers gegeven. Ook deze komen uit de winteraccessoires lijn.
Door een beetje te puzzelen, kwam ik erachter dat ik er met de stans van de muts een soort wattenvoering in kon maken.


Helemaal achteraan heb ik de bomen uit The Holiday and Destinations collectie gestanst (1809).
Deze bomen kun je op allerlei hoogtes gebruiken/ afknippen. Ik houd er zo van als er meerdere mogelijkheden zijn met één mal. Op de witte laag heb ik ook nog de  silk microfine glitter van ECD aangebracht. Natuurlijk hoort er ook nog een leuke slee bij met cadeautjes. 
Dit is ook een stans van Joset. Met daarop een leuke tekst stempel! 


Om het doosje heen heb ik nog een mooie strik gemaakt met het belletje er aan uit de Snowglobe die van Holiday elf. 
Dit plakte ik allemaal een beetje verspringend op de achterkant, stroken en voorkant. 
Zo krijg je een super leuk tafereeltje! Al zeg ik het zelf hihi. 

Ik hoop dat ik jullie weer heb geïnspireerd met deze creatie. 
Jullie zullen vast snel weer een nieuwe post vinden! 
Bedankt voor het lezen!

Liefs Lisanne 

Ik heb voor jullie even de gebruikte producten hieronder gelinkt! Als je op de foto klikt, stuurt hij je door naar de webwinkel waar ik het gekocht heb. 
    
   
   


Reacties

  1. Hoi Lisanne, wat super leuk is dit doosje geworden zeg! Ik kende het merk Elizabeth Craft nog niet.
    In je blog schrijf je dat je colorpaper gebruikt en het op kleur brengt met distress inkt? Hoe doe je dat dan? Dat snap ik niet zogoed wat je daarmee bedoeld?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Yvonne! Dankjewel! Ik gebruik hiervoor een blending tool van Tim Holtz een soort dabbertje. Daarmee kan je inkt aanbrengen op het papier

      Verwijderen
    2. Ohh 😊 En in welke kleur doe je dat dan? Of een kleur die lijkt op de kleur van je papier?

      Verwijderen
  2. Ik doe dit met kleuren die passen bij het design papier. Dit is eigenlijk een smaak kwestie hihi

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten