Creatie 3 Chapter 3 collectie

 Hoii allemaal,

Nou het duurde even maar hier is de 3e creatie met de Chapter 3 collectie van Tim Holtz. 
Er waren even wat andere dingen wat ook moest gebeuren. Maar dat betekend niet dat ik ben gestopt hoor hihi. 
Vandaag heb ik een mini envelopje voor jullie. Op dit mini envelopje heb ik van allerlei dingen verwerkt, van inkt tot aan stempels tot aan rub-ons. Hoe en wat lees je in deze post. 
Allereerst nog even een foto van de producten die centraal staan bij de 100 creaties met chapter 3.



Allereerst heb ik de envelop uit de set aan de rechterkant in het midden gestanst uit het Mixed Media papier. Zo kan ik dit lekker bewerken met allerlei sprays etc. 
Ook heb ik wat dies uit de linker set in het midden gebruikt en de set links onderin.
Natuurlijk gebruikte ik ook nog wat andere producten voor de verdere aankleding. 


Op de foto hierboven zie je hoe ik het middengedeelte van de envelope bewerk hebt met een mask stencil, Distress Micro Glaze en sprays. Distress Micro Glaze zorgt ervoor dat je een beschermlaagje over je papier aanbrengt waar jij geen kleur wilt. Ik bracht dit aan met een blending tool door een mask stencil. Zorg er wel voor dat je je stencil goed schoonmaakt!  
Direct daarna heb ik met de Distress Oxide Spray Victorian Velvet en Distress Mica Stain Spray Fortune Teller over de Micro Glaze gesprayed. Het overtollige even afdeppen met keukenpapier en dan drogen met een heattool. 


Één van de nieuwe labels heb ik gestanst uit Mixed Media cardstock. 
Wat Ground Espresso Distress Paint heb ik op mijn sheet gedaan, ben ik er met mijn brayer doorgegaan en rolde over het label heen. Omdat het label wat hogere gedeeltes heeft, kan je dat heel mooi op deze manier doen. Later ben ik hier nog met Distress Ink Walnut Stain overheen gegaan om de lichte gedeeltes minder licht te maken. 


De zijkanten van de envelop hadden nog geen kleurtje, dat kan natuurlijk niet. Ik pakte mijn Distress Oxide Ink Victorian Velvet om de achtergrond te beinkten. Stempelde er wat tekst op met Walnut Stain Ink en maakte wat spetters met Distress Paint Ground Espresso. 
Ook heb ik hier later nog wat Remnant rub-ons op aangebracht. 


Dan het middenstuk van de voorkant. Alleen het label vond ik wat kaal dus maakte ik er een ticket bij.
Ook deze ticket dies is een nieuwe stans. Op een vel papier stempelde ik met Villainous Potion Oxide Ink op een natte ondergrond. Hier sprayde ik nog heel wat water overheen zodat een groot gedeelte van de kleur loopt over het papier.  Daarna ben ik pas gaan stansen. De randen zijn ook nog bewerkt met Walnut Stain Ink. 


Dan heb ik dit leuke meisje nog voorzien van een laagje Frosted Crystal. 


En maakte ik nog 2 leuke labels als toevoeging voor op de voorkant. 
Ook dit zijn dies van Chapter 3.


Als je dit alles dan samenvoegt, krijg je dit. Gaaf ziet dit er zo uit samen hé?  


Dan de achterkant als alles dicht geplakt zit.
Ik heb het puntje aan de onderkant opengehouden zodat het flapje aan de bovenkant er achter kan.


Vouw je dit flapje open dan zie je een bruine binnenkant. Voordat ik alles dichtplakte heb ik dit gedeelte met de Ground Espresso Distress Paint bruin gemaakt. Dit past toch wat beter bij de rest dan een off white kleur. 


In de envelop zit nog een bijbehorend kaartje, deze zit bij in dezelfde set als het envelopje. 
Hier heb ik de achtergrond bewerkt met Distress Ink Walnut Stain en een mask stencil.
Zoals je kan zien heb ik hierop nog kleine labeltjes geplakt. Deze komen uit één set 'TH94222'. 


Hierop heb ik een aantal takjes geplakt uit de wildflowers sets.
Het lijkt nu een beetje gek dat ik één takje zwevend heb opgeplakt. Maar ik weet dat hier zo wat overheen geplakt wordt. 


Namelijk dit leuke label met een bloemetje erop.
En zien jullie die gave knalroze kleur? Dit is één van de nieuwe Mica Sprays 'Fortune Teller'. 
Ik heb het iets donkerder gemaakt door er met Distress Ink Walnut Stain overheen te gaan.
Maar wauw wat een gave kleur is dit zeg. 

Dan zijn we ook aangekomen bij het einde van deze post.
Ik hoop dat jullie het leuk vonden om deze opbouw te zien.
Bedankt voor het langskomen en tot snel!

Liefs Lisanne 

Gebruikte materialen: 
  • Thinlits 665926 Collector 
  • Thinlits 665927 Postale
  • Thinlits 665929 Vintage Labels 
  • Thinlits 661808 Wildflower #2
  • Thinlits 664163 Wildflower stems #1
  • Mask stencil THS076
  • CMS328 Entomology
  • CMS298 Vines and Roses
  • CMS396 Field notes
  • Idea-ology TH94222
  • Idea-ology remnant rub-ons specimen
  • Distress Frosted Crystal
  • Distress Paint Ground Espresso
  • Distress Mixed Media Heavystock 
  • Kraft Cardstock Neutral
  • Distress Micro Glaze
  • Distress Ink Walnut Stain
  • Distress Oxide Ink Villainous Potion en Victorian Velvet
  • Distress Oxide Spray Victorian Velvet
  • Distress Mica Spray Fortune Teller
  • Versamark Ink
  • Brayer
  • Heattool

Reacties