Live your life

Hallo allemaal!

Vandaag ga ik jullie uitleggen hoe ik een memory dex kaartje met een embossingfolder, embellishment mousse en papier heb gemaakt.
Allereerst heb ik uit zwart cardstock een memory dex kaartje gestanst. 
De kleinste maat van deze stans past in de embossingfolder van Vaessen.



Vaessen heeft super leuke, kleine embossingfolders uitgebracht. Deze embossingfolders kun je gebruiken over een gehele achtergrond zoals ik heb gedaan. Je kunt het ook gebruiken op een stuk papier en dit later op een groter geheel pakken. 


Om de achtergrond meer kleur te geven heb ik de Nuvo embellishment mousse gebruikt. Eerst heb ik de kleur Indian Gold gebruikt. Dit vond ik te fel bij wat ik erop wilde plakken. Door er met de kleur Pacific Teal overheen te gaan is het felle eraf en ontstaat er een stoere achtergrond.


Om de kaart op te bouwen heb ik een stuk verband op kleur gebracht met de distress oxide 'Vintage Photo en Ground Espresso'.  Het verband heb ik vastgeplakt met het lijmpistool. Zo weet ik zeker dat het goed vast zit.
Ook heb ik een stukje design papier uit het paperpad 'Life Stories' van Mintay gebruikt. 
Ook de plaatjes komen uit deze set. 
Als laatst heb ik nog een stukje filmrol, bloemen, een tekst en een paar parels opgeplakt.


Bij het onderste gedeelte heb ik ook afbeeldingen uit de lijn 'Life Stories' van Mintay gebruikt.
Ik vind het zelf altijd mooi om bij beide gedeeltes dezelfde materialen te gebruiken. Dit zorgt ervoor dat het één geheel wordt. Als laatst heb ik de kaartjes gemat met blauw en zwart papier


En dan is dit het eind resultaat. Twee memory dex kaartje die samen één geheel vormen. 

Ik hoop dat ik jullie weer wat ideetjes heb laten zien. 
Ik ben benieuwd naar jullie creaties! Deze kunnen jullie altijd in de facebookgroep : Create it with HobbyVision plaatsen.

Tot een volgende keer! 


Alle gebruikte materialen zijn te bestellen bij www.hobbyvision.nl . Als je op de afbeelding hieronder klikt, kom je meteen bij het juiste product terecht.
Studio Light - Embossing Die Cut - Stencil Essentials nr.120 Nuvo - Embellishment Mousse - Pacific Teal Nuvo - Embellishment Mousse - Indian Gold Linnenkarton CraftEmotions (10 vel) - 30,5 x 30,5 - Zwart  Paperpad Mintay - Life Stories 15,2 x 15,2 cm - MT-LIF-08 Scrappapier Mintay - Life Stories - MT-LIF-09 Distress Oxides Ink Pad - Vintage Photo Tim Holtz - Filmstrip ribbon  Cardstock Pion Design - Pion Design Palette - Blue VII    Lijmpistool - Glue gun (on/off switch & ind.) 20w, stick 7 MM     

Reacties