Grow old with me

Hoi allemaal!

Deze keer laat ik jullie weer een kaart met de oxides zien. 
Als basis heb ik de xl vlag van Dutch Doobadoo overgetrokken op het paint on papier.'
Vervolgens heb ik met de kleuren: Peeled Paint, Aged Mahogany, Wilted Violet en Walnut Stain aangebracht op het papier.
Dit heb ik gedaan met de super fijne brushes van Picked Fences.
Ook heb ik dezelfde kleuren op mijn craft sheet gedaan, nat gemaakt met water en vervolgens met mijn achtergrond op de kleuren gedept. 

Dit zorgt ervoor dat er een overloop komt in de kleuren. Ook met een paar mask stencils en achtergrond stempels maak je een geheel van de kaart. Ik gebruikte de stencils en stempels van de Grunge lijn van Studio Light met Archival inkt.
Zoals te zien is op de kaart heb ik er ook nog een label op gemaakt. Deze label komt ook van een Dutch Doobadoo mal. De mal heb ik overgetrokken op het Paint On papier en voorzien van dezelfde kleuren distress oxide. Bij het label heb ik inkt op mijn acrylblok aangebracht en die aangebracht op de label. Ook hiermee creëer je een eenheid. De randen van de vlag en het label heb ik met inkt bewerkt, namelijk distess oxide Ground Espresso.


Vervolgens heb ik op zowel de vlag als de label een stempel uit de Grunge collectie van Studio Light gebruikt. De bloemen heb ik apart gestempeld op water art papier en ingekleurd met de Studio Light markers nummer 43 en 82. Door dit label met foam op te plakken springt dat gedeelte extra eruit. 
Onder het label heb ik uit kurk een mal gestanst, en een honinggraat stansmal ingesmeerd met wax van Coosa Crafts. 



Als laatst heb ik nog een bloementoef gemaakt, met één ingekleurde bloem net zoals die op het label.Verder een paar bloemen, losse meeldraden en bruine sisal touw. 
Om de kaart verder af te maken heb ik witte embossingpoeder van de onderkant verhit, dit zijn de witte spetters. Ook heb ik nog wat doodle randjes gemaakt, pailletjes opgeplakt en een draadje door het label gedaan.
En natuurlijk de hele kaart nog gemat met zwart papier.

Ik hoop dat ik jullie heb kunnen inspireren met deze creatie. 

Tot een volgende keer!


Heb je nu producten gezien die je ook graag wilt gebruiken? Dan kan je ze bestellen bij www.hobbyvision.nl . Alle materialen staan ook hieronder, als je op de afbeelding klikt, kom je meteen bij het juiste product terecht. 

Dutch Doobadoo - Dutch Shape Art - XL Flag Dutch Doobadoo - Dutch Card Art - Label Clairefontaine - PaintON papier - Multi-Techniques - A4 Distress Oxides Ink Pad - Wilted Violet Distress Oxides Ink Pad - Walnut Stain Distress Oxides Ink Pad - Peeled Paint Distress Oxides Ink Pad - Aged Mahogany Distress Oxides Ink Pad - Ground Espresso Studio Light - Mask Stencil A5 Grunge Collection 2.0 - MASKSL15  Studio Light - Mask Stencil A5 - Grunge Collection nr.13 Studio Light - Clearstempel Grunge Collection 2.0 - STAMPSL362  Picket Fence Studios - Blender Brushes 4/Pkg Studio Light - Clearstempel Grunge Collection 2.0 - STAMPSL359  Studio Light - Cutting and Embossing Die - Denim Saturdays nr. 139 Kurk - A5 - 1mm dik (5 vel) Studio Light - Industrial 3.0 - Stansmal STENCILIN128 Ranger Archival inkt - Wendy Vecchi - set 2 Ranger - Archival inkt - Jet Black  Uni-Ball Signo -  Broad Point Gel Pen - Black Uni-Ball Signo - Bold Point Gel Pen - White Hemp cord  - 0,8mm x 100m - Black CraftEmotions - Cardstock GLAD - 30,5x30,5cm - Zwart (10 vel)                      

Reacties

Een reactie posten