Congrats

Hallo allemaal!

De tijd voor verjaardagen is bij mij in de familie weer aangebroken.
Dat betekend weer lekker veel verjaardagskaarten maken.
Deze kaart maakte ik voor de verjaardag van mijn opa, dus ik wilde er een stoere kaart van maken.
Met de embossingfolders ,stansmallen en gilding waxen van Coosa heb je heel snel een leuke creatie klaar.


Coosa heeft een erg leuke embossingfolder met daarop de tekst gefeliciteerd in meerdere talen.
Hiervoor gebruikte ik het Florence smooth zwarte papier voor.
Maar let er wel op dat je bij een embossingfolder stevig genoeg papier gebruikt. Als aanwijzing bij deze mallen staat ook,dat je minimaal 216 grams papier moet gebruiken.
Ik gebruikte voor deze een dunnere ( want ik had dit nog niet op de verpakking gelezen) en merkte dat het papier daar echt een stuk slapper werd.



Na de embossingfolder gebruikt te hebben, ging ik aan de slag met de gilding wax van Coosa. Ik vind dit een erg fijne wax met mooie kleuren.
Je hoeft maar een heel klein beetje aan je vinger te doen, en gaat dan met een ronddraaiende beweging over het papier. Zorg er ook voor dat je begint met een dun laagje. Je kunt altijd meer lagen wax er overheen doen om de kleur meer te zien. Als je bij de eerste keer al te veel wax aanbrengt, en je vindt het niet mooi dan krijg je het er niet zo makkelijk weer af. Als je klaar bent met het aanbrengen van de wax, wacht dan even een paar minuten en poets het dan op met een stukje keukenrol. De wax gaat dan nog meer glimmen.

Vervolgens heb ik ook nog een stansmal van Coosa gestanst uit zwart papier, voorzien van gilding wax en vervolgens met clear embossingpoeder glimmend gemaakt. Dit geeft echt een super gaaf effect.
Ook heb ik nog wat takjes van Tim Holtz gestanst, voorzien van gilding wax. Met wat kurk een sluiting gemaakt, hier heb ik hemp cord door heen gehaald.
En als laatst nog een tekst opgeplakt op ribbelkarton, spiegelpapier erachter geplakt en een zwarte rand.
Zo heb je snel een leuke stoere kaart.


Ik hoop dat ik jullie heb laten zien dat je met weinig materialen al een leuke kaart kunt maken.

Tot een volgende keer!


Alle gebruikte materialen zijn te bestellen bij www.hobbyvision.nl . Als je op de afbeelding hieronder klikt, kom je meteen bij het juiste product terecht. 

Florence Cardstock - Smooth (glad) 216 gr) - Black Coosa Crafts- Embossing Folder - Congrats Coosa Crafts- Cutting Die - Chicken Wire COOSA Crafts - Gilding Wax - Brons COOSA Crafts - Gilding Wax - Jewel Green Jade COOSA Crafts - Gilding Wax - Zilver    Sizzix - Thinlitz - Tim Holtz Wildflowers Kurk - A5 - 1mm dik (5 vel) Stansmal CraftEmotions - Vintage sluitingen - Scharnieren + slotplaat Hemp cord  - 0,8mm x 100m - Black Joy! Crafts - Corrugated (Ribbel) Cardboard A5 - Fijn VersaMark Watermark Stamp Pad  WOW Embossingpoeder - Clear Gloss Ultra High Vaessen Creative - Mirror paper 140g A4 - Gold         

Reacties