Wings

 Hoii allemaal,

Mijn zomervakantie is vandaag begonnen voor mij en luidde ik in door even lekker op mijn hobbykamer te zitten.  Ik had nog een aantal nieuwe aankopen liggen waarmee ik aan de slag wilde. 
Ook heb ik kort geleden een make en take gevolgd van Marije van der Zedde. Ik heb daar allerlei leuke ideeën opgedaan die ik vandaag ook weer een beetje probeerde te verwerken.
Natuurlijk heb ik ook een aantal dingen zelf bedacht. 


Allereerst ben ik begonnen met het rechthoek. Hierop heb ik met een mask stencil van Tim Holtz (THS157) en Distress Texture Paste Matte structuur aangebracht.
Zolang de pasta nog nat is kan je hier ook embossingpoeder overheen strooien. Je krijgt dan een opgehoogd laagje met wat kleur.
Ik gebruikte hiervoor de Distress Embossing Glaze: Salty Ocean, Broken China, Prize Ribbon en Uncharted Mariner. Dit strooide ik er een beetje overheen, pas nadat alle kleuren erop zaten strooide ik het overtollige eraf. 
Wat een gaaf effect geeft dit als je het verhit zeg.


Op de foto kan je zien dat er tussen de blauwe gedeeltes lichte stukken zijn. Dit vond ik te licht vandaar dat ik er met Distress Stain spray Frayed Burlap heb gesprayed. Je ziet dat er op de blauwe stukjes ook wat druppels zijn gekomen, dit kan je er met een keukenpapiertje wel van afhalen.


Het rechthoek heb ik kleiner gesneden zodat er maar een klein randje op het gestructureerde deel zit.
Één strookje heb ik bewerkt met Distress Ink Prize Ribbon door wat inkt op mijn sheet te doen en daar in te dippen. Met een leuke achtergrond stempel en Ground Espresso Ink kwam er wat opvulling.
Om dit helemaal af te maken stempelde ik met Versafine Clair Ink Nocturne een leuke vlinder 4 keer.
Met een penseel en water haalde ik de kleur uit de vlinders. Dit doe je door de gedeeltes die je lichter wilt nat te maken en met een keukenpapier weg te deppen. Met de Deckle snijmachine maakte ik de randen kartelig.


Vervolgens ging ik aan de slag met het grotere label. 
De maat van de label heb ik overgenomen van de mask stencils van im Holtz. Handig formaatje!
Ik bracht ook op dit label structuur aan met de Distress Texture Paste Matte en THS130. 
Dit heb ik meteen verhit en vervolgens voorzien van wat kleur met de Distress Stain Spray: Prize Ribbon, Uncharted Mariner en Frayed Burlap.
Ik heb nog wat witte spetters gemaakt met Distress Stain Spray Picket Fence. 


Zoals je kan zien heb ik ook nog een stempelafdruk gemaakt. Dit deed ik met CMS400. 
Ik had de stempel op een acrylblok, voorzag het van Distress Ink Ground Espresso en sprayde het nat voor ik de afdruk maakte. Dit zorgt voor een beetje vage afdruk. 
Ook heb ik op verschillende plekken wat remnant rubs aangebracht. 



En dan de verdere opbouw. Alle randen heb ik voorzien van Distress Oxide Ink Ground Espresso. 
Sommige onderdelen heb ik rafelig gemaakt met een paper distresser en sommige onderdelen niet. 
Allereerst plakte ik het rechthoek op het grote label en de reinforcers. 


Toen was het tijd om mijn zakjes door te spitten met allerlei elementen van Tim Holtz. 
 Zo vond ik een hele grote 3 uit de Urban Layers set.
En een stukje papier met geschreven tekst erop uit de Emphemera Keepsake set. 
Het was een stuk met rechte zijden, dit heb ik gescheurd. 
Ook het stukje met de vlinders plakte ik hierop.


Ik vond nog een leuke flashcard met een toepasselijke tekst 'wings' erop.
Dit kaartje vond ik pas toen ik het meisje vleugels had gegeven.
Achter de flashcard zitten nog wat kleine tickets, een leuke bloem en op één ticket de datum van vandaag.


Om het nog helemaal af te maken heb ik een ijzeren schroefje opgeplakt en een ster. Aan het label zit nog een klein stukje wit hemp cord en toen was mijn label wel klaar.
Wat leuk was dit om te maken. 


Ik hoop dat jullie het ook nog zo leuk vonden om te lezen. 
Alle producten die ik heb gebruikt zet ik hieronder nog even voor jullie op een rijtje. 
Tot een volgende keer allemaal!

Liefs Lisanne 



Gebruikte producten:
        • Distress Stain Spray: Picket Fence, Prize Ribbon, Uncharted Marine              en Frayed Burlap.
        • Distress Embossing Glaze: Salty Ocean, Prize Ribbon, Broken China             en Uncharted Mariner.
        • Distress Ink: Prize Ribbon en Ground Espresso.
        • Distress Oxide Ink: Salty Ocean en Ground Espresso.
        • Stamps: CMS400 en CMS328
        • Mask stencil: THS157, THS130
        • Distress Texture Paste Matte
        • Glossy Accents
        • Idea-ology Emphemera Keepsake
        • Idea-ology Transparant Wings
        • Idea-ology Flashcards
        • Idea-ology Emphemera Field Notes
        • Idea-ology Layers Urban
        • Idea-ology Adornment Stars
        • Idea-ology Hardware Heads
        • Idea-ology Paperdolls
        • Remnant Rubs: Specimen
        • Versafine Clair Ink: Nocturne
        • Wit hemp cord

Reacties

Een reactie posten