Heel veel geluk samen

Hallo Allemaal!😊
Een tijdje terug gaf mijn vriendin samen met haar vriend een housewarming.
Hiervoor moest ik natuurlijk een kaartje maken, heel erg vervelend natuurlijk.😋

Deze keer heb ik een kaart gemaakt met de distress oxides waar ik echt fan van ben omdat er verschillende mogelijkheden mee zijn.

Voor deze kaart heb ik als basis gebruik gemaakt van de Dutchdoobadoo stencil: Card Art Stand-Up. Een erg leuk model met veel ruimte.
Van het stencil heb ik de binnenste lijnen overgetrokken op het papier van Strathmore Bristol Smooth Surface. Dit papier is fijn om mee te werken als je gebruik maakt van distress oxides en water.

Vervolgens kon ik het papier kleur gaan geven met de vierkante witte sponsjes van Viva Decor en natuurlijk de Distress Oxides. Dit heb ik gedaan met de kleuren:
        - Picked Raspberry
-  Faded Jeans
     -  Twisted Citron

Ik vind het zelf erg leuk om het effect van water op de Distress Oxides te zien dus heb ik met een spray bottle de kaart een beetje nat gemaakt en geföhnd zodat ik daarna stencils kon gebruiken. Dit zijn de Dutchdoobadoo Dutch Mask Art A5 stencils: 'Floral leaves' en  'Triangels.'
Twee van mijn favoriete stencils die ik graag gebruik bij mijn projecten!
Dit heb ik aangebracht met de Distress Oxides: 'Seedless Preserves' en 'Twisted Citron'.

Voor dat beetje extra heb ik twee Studio Light stempels (SS286/ SL186) en Oxides Faded Jeans en Picked Raspberry gebruikt. Ik stempelde ook nog wat met water en de Flower FOram stamp van SL.
Ik sprayde wat water op mijn crafsheet en drukte de bloem daarin, vervolgens legde ik deze op het papier en depte erop met wat keukenrol. Hierdoor kreeg de bloem dezelfde kleuren als mijn achtergrond (gezien bij een live uitzending van Jenine van HobbyVision). Dit vind ik echt een super leuke manier!😄

Op een gegeven moment kwam ik op het punt dat ik tevreden was met mijn achtergrond en ik kon gaan stempelen met de Lavinia stempels.
Dit heb ik gedaan met de Versafine Onyx Black, de stempelhulp van Tim Holtz en de Lavinia Stempels:  'Lilly, Fairy Dust Sillhouette', 'Forest Spruce'en 'wild poppies.'
Ook heb ik de tekst met 'heel veel geluk' van Craft Emotions gestempeld want ik wens mijn vriendin en haar vriend natuurlijk heel veel geluk samen.🍀

Als laatst heb ik de omtrek van de Dutchdoobadoo stencil: Card Art Stand-Up overgetrokken op zwart papier uitgeknipt ook de gekleurde kaart heb ik uitgeknipt ( dit zijn 5 losse stukken) en de zijkanten voorzien van een zwarte rand met een sponsje en zwarte inkt. Dit heb ik opgeplakt op het zwarte papier. Met een witte pen heb ik de kaart voorzien van doodle randjes om sommige dingetjes te laten opvallen.

Het was ontzettend leuk om uiteindelijk de reactie van mijn vriendin te zien toen ze de envelop open maakte. Daar doe je het toch ook voor?!







Reacties