I love you just the way you are!

 Hoii allemaal!

Vandaag ga ik met jullie op safari.. 
Hoe kan dat beter dan met de super leuke Safari collectie van Elizabeth Craft Design.
Dit is een collectie met meerdere stansmallen en stempels. Het liefst zou ik ze allemaal in één keer gebruiken, maar voor deze kaart heb ik er een paar uitgekozen.


Als ik een kaart maak, ga ik eerst nadenken over wat ik er allemaal op wil doen.
Hieraan pas ik mijn kaart formaat aan. Je wilt natuurlijk niet dat je kaart te klein wordt en je een diertje aan de kant moet leggen.
Maar je wilt ook niet een te grote kaart waar nog veel ruimte over is.

 

Allereerst heb ik voor deze kaart een basis gesneden van 21 cm x 24 cm uit het Soft Finish Cardstock van ECD. 
Hierop heb ik met een wolk mask stencil en Distress Ink Tumbled Glass wolken gemaakt.
Zoals je op de foto kan zien heb ik ook een berg gemaakt. Dit komt uit de Adventure Edges. Ook dit bracht ik op kleur met Distress Ink Stormy Sky en Ground Espresso. 
Om maar meteen verder te gaan in de landschappen, ik stanste ook een grasrand uit (Adventure Edges) en bracht dit op kleur met Peeled Paint en Forest Moss.


En dan nu de dieren..
Allereerst maakte ik de zebra van Soft Finish Cardstock. 
Mijn zebra is grotendeels wit, dus bij alle witte onderdelen heb ik de randjes bewerkt met Distress Ink Black Soot. 
Bij de zebra zie je natuurlijk veel strepen, de ogen en de poten. Dit zijn kleine onderdelen die je heel makkelijk met dubbelzijdig tape kan stansen. 
Daarna bracht ik het op kleur. Ook gaf ik de zebra nog een leuke safari hoed.
De kleuren Distress Ink die ik gebruikte zijn: Black Soot, Tattered Rose, Worn Lipstick, Vintage Photo en Ground Espresso.


Ook stanste ik het aapje uit Soft Finish Cardstock.
Alleen bij het aapje heb ik geen dubbelzijdig tape gebruikt. Dit zijn nog redelijk grote onderdelen die je zelf kan plakken met lijm.
Voor het aapje gebruikte ik ook de Distress Ink in de kleuren: Ground Espresso, Vintage Photo, Tea Dye, Black Soot en Fossilized Amber.


Verder heb ik nog een boom gestanst en gekleurd met de Distress Ink: Forest Moss, Ground Espresso, Vintage Photo.
Bij het aapje heb ik ook nog een liaan gemaakt, hier kan het aapje lekker aanhangen.
Hiervoor gebruikte ik Crushed Olive, Peeled Paint en Forest Moss.


Als laatst heb ik nog een tekst stempel gebruikt (CS126) en alle randen voor zien van inkt.
De hele kaart heb ik geplakt op zwart cardstock.
En zo heb ik jullie meegenomen in deze jungle kaart.
Ik hoop dat jullie hier al wat ideetjes uit hebben gehaald. 
Heel erg bedankt voor het lezen van dit bericht!

Liefs Lisanne 


Alle gebruikte materialen heb ik voor jullie even hieronder gelinkt. Als je op de afbeelding hieronder klikt, kom je vanzelf bij het materiaal uit. 
De volgende kleuren Distress Ink gebruikt: Tumbled Glass, Black Soot, Tattered Rose, Worn Lipstick, Vintage Photo, Ground Espresso, Tea Dye, Fossilized Amber, Forest Moss, Peeled Paint, Stormy Sky, Crushed Olive.
  
   
  



















Reacties