Creatie 2 chapter 3 collectie

 Hoi allemaal,

Ik ben gisteren van start gegaan met een uitdaging. De uitdaging luidt: maak 100 creaties met de chapter 3 collectie van Tim Holtz.
Vandaag is nummer 2 een feit want ik maakte weer een leuke tag. 
Ik gebruikte voor deze tag 1 dies set en een 3D embossingfolder. Op de foto hieronder rechts bovenin en links in het midden.



Als basis gebruikte ik een Mixed Media tag die ik heb geëmbosst. Wat is dit een gave embossingfolder zeg met die schroefjes erop. Omdat het een 3D embossingfolder is, is het belangrijk dat je het papier iets nat sprayt en het 3 keer door je machine draait. Hiermee krijg je het beste effect. 
Vervolgens heb ik de ondergrond weer nat gesprayed en Distress Ink Frayed Burlap op mijn glasplaat gedaan. Je kan hierdoor je tag halen.


Dit heb ik gedroogd met een heattool en vervolgens deed ik hetzelfde met de kleur Walnut Stain. Je kan nu goed de schroefjes zien. Nu moet ik wel eerlijk zijn dat ik de verkeerde stansmachine mee had waardoor de embossingfolder niet helemaal goed ging. Normaal gesproken zie je het nog beter.


Ik wilde de schroefjes en structuren nog wat meer accentueren, dit deed ik met de Walnut Stain Crayon. Ik bracht dit direct aan op mijn label en met een wat vochtige vinger wreef ik dit uit.


Ik heb een beetje collage papier op mijn achtergrond geplakt met collage medium. Ik vind dit altijd z'n leuk spul want je kan dit later weer bewerken met allerlei mediums. Of ik dat bij deze creatie ga doen weet ik nog niet, maar dat zien we later wel.


De Eccentric stempel gebruikte ik om mijn achtergrond wat meer op te vullen.
Ik deed dit met zwarte inkt. De ene keer stempel ik direct op mijn tag en de andere keer maak ik eerst een stempel afdruk op een printer papiertje. De stempelafdruk op de tag wordt dan iets lichter.


De Grit Paste Opaque gebruikte ik om wat structuur te maken op mijn achtergrond. 
Ik heb dit op 3 plekken gedaan. Op dat moment wist ik natuurlijk nog niet waar alles precies ging komen. Dus ik zorg er dan voor dat het verdeeld is over de tag zodat je er altijd iets wat van terug ziet.


Over deze structuurpasta heb ik Distress Embossing Glaze Antique Linen gestrooid en verhit. 
Echt wel een mooie kleur voor bij deze tag. Ik was in twijfel of ik een donkere kleur zou gebruiken, maar dan wordt het ook zo donker.


Op een gegeven moment werd het voor mij wel duidelijk dat de nieuwste kikker van Tim Holtz op deze tag moest komen. 
Nu had ik die natuurlijk er zo op kunnen plakken want qua kleuren kan dit, maar ik wilde toch wat meer de Halloween kant op. Ik heb dus de Crayon 'Bubbling Cauldron' gepakt. Dit is een Crayon die samen met een aantal andere kleuren vorig jaar uitkwam. Een foto hiervan deze setjes staan hieronder.


Op een aantal plekken bracht ik dit rechtstreeks aan en veegde het uit met een wat vochtige vinger.


Dit geeft nog niet perse een Halloween look dus dit is ook gaaf als je iets een beetje oud wil laten lijken.
Ohja de Bubbling Cauldron Crayon heeft iets een glimmertje, super gaaf!
Dan is het tijd om jullie voor te stellen aan Myron de kikker. Dit is weer een gave colorize stans. Dat wil zeggen dat je deze opbouwt met verschillende lagen in verschillende kleuren. Ik gebruikte allerlei groen kleuren hiervoor.


Toen ik Myron op de kaart legde vond ik het nog niet Halloween genoeg.
Wat ik heb gedaan is uit één van de chapter 3 dies een frame gestanst uit Mixed Media Cardstock en dit in zijn geheel beplakt met collage paper.


Nu ziet het er natuurlijk nog niet echt Halloween uit. 
Ik heb wat Distress Ink Villainous Potion op mijn glasplaat gedaan, water gesprayed en het frame hier in gedipt. Dit deed ik een aantal keer waarbij ik tussendoor de achtergrond droogde met de heattool.


Ook dit was nog niet Halloween genoeg hihi.
Dus ik pakte de crayon Jack-O-Lantern (ook uit de season set) erbij en bracht dit aan op de achtergrond.


Dit deed ik ook in een paar lagen, zie je het verschil?


Uiteindelijk heb ik daar ook nog wat van de Crayon Walnut Stain bij aangebracht. Hier heb ik alleen geen foto van gemaakt. Ook heb ik de randen voorzien van Distress Ink Villainous Potion.
Vervolgens heb ik alles op mijn tag een beetje gepositioneerd en vond ik dat er nog wel wat bij mocht op de achtergrond.
Dus ik bracht nog wat Remnant Rub-ons aan en plakte een ticket op de achtergrond. 
Ook heb ik de Jack-O-Lantern Crayon onderaan nog gebruikt en de Hocus Pocus Crayon bij de reinforcer. 


Dan is het nu tijd om alles vast te plakken. 
Ik plakte het frame achter de kikker en de kikker iets naar boven zodat je nog een stukje van de 3D embossingfolder onderaan ziet.


Ik gebruikte Mummy Cloth om aan het label te hangen. Deze bracht ik op kleur met Distress Ink Villainous Poitin.


De randen van de tag heb ik ook met Distess Ink Villainous Potion beinkt.


Bij de kikker heb ik nog een leuke papieren label geplakt. Deze komt uit één van de Halloween Idea-ology sets. 


Dit was een uitgebreide blog van mijn 2e creatie van de 100 creaties met chapter 3.
Ik hoop dat jullie het leuk vonden om langs te komen.
Dankjewel en tot snel!

Liefs Lisanne


Gebruikte producten: 
  • Mixed Media Distress Tag
  • Distress Ink: Frayed Burlap, Walnut Stain, Villainous Potion
  • Stamp CMS448 Eccentric
  • Remnant Rub-ons Eccentric
  • Distress Crayon: Walnut Stain, Hocus Pocus, Bubbling Cauldron, Jack-O-Latern
  • TH94046 collage paper typeset
  • Collage medium
  • Grit Paste Opaque
  • Distress Embossing Glaze Antique Linen
  • Versamerk ink
  • Mummy Cloth
  • 665926 Collector thinlits
  • TH93969 Stickerbook Curiosities
  • 665997 Myron Colorize
  • 665754 3D embossingfolder Industrious
  • TH94055 Emphemera pack Halloween
  • THS041 Mask stencil
  • Versafine Clair Ink Nocturne 

Reacties